2 martie 2009

Carbune si lumina...

A picurat streasina toata noaptea, acum e soare...
Aplecat asupra mesei de lucru imi parea un colos asezat la intrarea intr-o lume distorsionata de efortul de a se mentine vizibila.
Carbunele aluneca pe foaia alba intr-un ritm sacadat lasand in urma lui franturi de gesturi. Linii, puncte si, concomitent, degetul care stergea continuitatea si transpunea totul in umbre.
Mi-a spus odata ca cel mai greu i-a fost sa-si faca autoportretul. Obosea. Si atunci pleca in plimbari lungi sa-si asculte zbuciumul ce-i macina mintea si sufletul. Insa, cand revenea, in fata oglinzii nu mai era aceisi imagine. Era mereu nemultumit de golul de umbre din lumini.
Mana continua sa contureze. Se nastea acolo, pe foaia de hartie, ceva ce il determina sa clipeasca foarte des. Parca era nedumerit.
Si-a ridicat privirea spre mine, a zambit si mi-a aratat cu un gest larg ca pot sa ma asez pe piatra necioplita din dreapta lui. Si-a dus degetul aratator spre buzele uscate si mi-a indicat prin gestul asta sa tac.
Am continuat sa privesc dansul carbunelui pe hartie. Usorul tremurat al degetelor, care intrerupea uneori continuitatea linilor, era ca o poveste despre nesiguranta din siguranta. In acele momente simteam cum rationalul disparea si totul devenea zbuciumul ideii transpus pe o coarda a sufletului. Stiam ca in acele franturi de timp din el se scurgea viata in desen.
Mi-am dat seama ca a obosit in momentul in care privirea i s-a oprit pe o masca venetiana prafuita, amintire a unui moment de rascruce din viata lui.
L-am invitat la o plimbare. A acceptat bucuros.
Pasind pe aleile parcului, in sunetul bastonului lui de lemn, parca auzeam decorul interior cum se modifica. S-a oprit si si-a odihnit mana dreapta pe scoarta unui batran castan.
- Opreste-te din fuga, mi-a spus cu o voce stinsa. Crezi ca ai sa-ti gasesti toate ramasitele?
Nu i-am raspuns pentru ca nu aveam un raspuns. Mi-a vazut insa zambetul.
- Vino! Am sa-ti arat cum se deseneaza ochii si pentru asta nu imi trebuie lumina....
Si atunci am inteles ce vroia sa imi spuna de dincolo de lume...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!!