24 martie 2009

Dermatologie...

Un buchetel de frunze de patrunjel!
Asta tinea in mana dreapta cand a pasit pragul expozitiei. Usor dezorientat a privit peretele din stanga lui. Cu pasi mici, parca obositi de apasarea gandurilor, s-a apropiat de fotografia ce reprezenta o poarta din fier forjat. Dadea impresia ca stie unde se afla acea poarta pentru ca un zambet nostalgic i-a inflorit pe fata. Si-a asezat ochelarii mai bine si a continuat sa priveasca poarta.
Aveam senzatia ca in acel moment o sumedenie de amintiri curgeau inspre acea fotografie. Intre pacla amintirilor si realitate parca ramasese doar buchetelul de frunze de patrunjel.
Dupa cateva minute s-a intors la mine, a ridicat degetul aratator inspre fotografie si cu o voce stinsa mi-a spus ca locuinta din spatele portii avea culoarea verde. Nu stiam ce sa-i raspund. Am zambit iar el si-a continuat plimbarea printre fotografii afisand o detasare ciudata. Parca se transformase intr-un critic care cauta detaliile si mesajele ascunse..
Parea obosit si dincolo de cuvintele pe care mi le-a spus inainte…
Il priveam cum deseneaza pe podeaua expozitiei o harta indescifrabila ale carei puncte esentiele le marca cu zambete. Mana imbatranita, stapanita de un usor tremur, parea sa fie un liant abstract dintre varsta lui biologica si verdele patrunjelului.
La un moment dat a ridicat frunzele verzi in dreptul buzelor, asemeni unui microfon, a inclinat capul a intelegere si m-a intrebat cui apartine fotografia cu poarta. I-am raspuns.
- Nu il cunosc, mi-a spus cu o voce stinsa.
- Daca doriti sa il cunoasteti puteti trece maine dimineata. O sa fie aici.
A zambit trist de data asta si a plecat tarandu-si gandurile spre casa probabil. Ma asteptam ca a doua zi sa revina. Il cautam cu privirea incarcata de bucuria ca o sa-l cunoasca pe autorul fotografiei. Dar nu a venit. Am aflat ca la o saptamana dupa inchiderea expozitiei a murit.
M-am intristat. Dar am fost sa caut casa din spatele portii de fier forjat. Am gasit-o. Era verde. Am lasat pe prag un buchetel din frunze de patrunjel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!!